19 Δεκ 2013

Η Κυριακή των Πατέρων: Η κατά σάρκα γενεαλογία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και της Αειπαρθένου Θεοτόκου που Τον γέννησε εν παρθενία!

Του κ. Μιχαήλ Τσακιράκη
Θεολόγου - Εκπαιδευτικού

   Αγενεαλόγητος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός κατά τη θεότητα ο εν αρχή ων και προς τον Θεόν ων και Θεός ων και Θεού Λόγος και Υιός ων μήτε πατέρα έχων προγενέστερα αλλά όνομα έχων μετά του Πατρός το υπέρ παν όνομα και λόγο! Το όνομα της Αγίας Τριάδος ένα είναι και δε διαφέρει σε τίποτε. Ανεκδιήγητη κατά τη θεότητα η γενιά του Χριστού αλλά γενεαλογείται κατά το ανθρώπινο ως απόγονος ανθρώπων γιατί καταξίωσε να γίνει και υιός ανθρώπου για να σώσει τον άνθρωπο όπως μας λένε οι δυο ευαγγελιστές: Ματθαίος και Λουκάς ο καθένας με τον τρόπο του. Ο ένας έφτασε έως Ιωσήφ του οποίου κατά θ.οικονομία έγινε μνηστή η Θεοτόκος Παρθένος από το γένος της. Κι ο άλλος πάλι έφτασε μέχρι το Θεό γιατί ήθελε να μας δείξει ο απαρχής ο άνθρωπος δεν ήταν μόνο κτίσμα του Θεού αλλά και υιός κατά το πνεύμα που του δόθηκε τότε δια του ζωαρχικού εμφυσήματος ως αρραβών αν αφοσιονόταν σ’  αυτό και φύλαττε την εντολή θα μπορούσε να μετάσχει δι’  αυτού και της τελειότερης ενώσεως με το Θεό ώστε και να ζει αιωνίως μαζί Του αποκτώντας αθανασία!

   Το τι μεσολάβησε το ξέρουμε όλοι: ακολουθήσαμε τον κακόβουλο μιαρό και παραβήκαμε την εντολή Του κι επομένως φανήκαμε ανάξιοι και εκπέσαμε του αρραβώνος διακόπτοντας το θ.σκοπό αλλά η θ.χάρη αμεταμέλητη και πρόθεση αδιάψευστη και γι’  αυτό γίνεται εκλογή ανάμεσα στους γεννηθέντες από Κείνον ώστε από πολλούς να βρεθεί το ικανό δοχείο της θ.υιοθεσίας και χάριτος που θα υπηρετήσει αποτελεσματικά τη θ.βουλή και αναδειχτεί σκεύος άξιο της καθυπόσταση ένωσης της θ.και ανθρώπινης φύσεως που τοποθετεί άνω τη φύση μας και επανορθώνει και το γένος μας στην αρχική του κατάσταση. Άλλο σκεύος δεν υπάρχει από τη θεόπαιδα και Θεομήτορα Παρθένο από τον Αρχάγγελο αναγορευόμενη Κεχαριτωμένη όντως εκλεκτή εκλεκτών και σκεύος άμωμο κι αμόλυντο άξιο να χωρέσει συνεργαζόμενο με τη θ.υπόσταση! αυτή προορίζει ο Θεός προ αιώνων και την εκλέγει ανάμεσα στους από αιώνων αξιώνοντας περισσότερη χάρη από όλους να λάβει άγια των αγίων δεχόμενος σύσκηνη και σύνοική Του από μικρό παιδί ανάμεσα στους εκλεκτούς και θαυμαστούς και περιβόητους για ευσέβεια και σύνεση θεοφιλή και κοινωφελή έργα και λόγια και ήθη ανακαλώντας τους ανθρώπους σε αθάνατη υιοθεσία όπως φαίνεται και από το βίο και την πολιτεία τους…


   Και προσέξτε πώς από όλους αυτούς το Άγιο Πνεύμα φανερώνει στους εχέφρονες ότι όλη η ΑΓ γράφηκε για τη Θεοτόκο Παρθένο αναφέροντας όσους με τους καρπούς τους προϋποδείκνυαν το Χριστό που θα προέλθει από την Παρθένο. Ο Νώε σωτήρας του οίκου του όπως ο Χριστός Σωτήρας του ανθρώπινου γένους όχι όλων αλλά της Εκκλησίας Του κι όχι των απειθούντων. Νώε σημαίνει ανάπαυση όπως κι ο Χριστός μας λέει δεύτε προς Με δια μετανοίας που είσαστε κουρασμένοι και παραφορτωμένοι με αμαρτίες καγώ αναπαύσω υμάς χαρίζοντάς σας ελευθερία και ανάπαυση και αιώνια ζωή! Αυτά τα προφήτεψε κι ο πατέρας του μιλώντας ασφαλώς για το Χριστό. Κι από τα παιδιά του πάλι αυτός που θα δώσει τον Αβραάμ ως πατέρα όλων των φυλών της γης ευλογημένων από όπου κι ο Χριστός που γεννήθηκε από την Παρθένο! Κι έρχεται κι η ρίζα του Ιεσσαί κι ο Δαυίδ.  Ιωσήφ και Θεομήτωρ από την ίδια φυλή και πατριά συνδέοντας το ιερατικό με το βασιλικό γένος πολλές φορές επειδή ο Χριστός είναι πολυειδώς βασιλιάς και αρχιερέας αιώνιος προτυπώνοντας την υιοθεσία και συγγένειά Του και την κλήση Του κατά πνεύμα και νόμο χάριτος –ο ποιών το θέλημα του Πατρός Μου του εν ουρανοίς ούτος και αδελφός Μου και αδελφή Μου και μήτηρ Μου εστιν…γενεά Χριστού που φύτρωσε όχι κατά φύση αλλά κατά χάρη και από χάρη νόμο!

   Γιατί λέει ότι γεννήθηκαν από το Θεό αλλά δε λέει ότι έγιναν τέκνα Θεού παρά έλαβαν τα δύναμη να γίνουν; Γιατί έβλεπε το μέλλοντα αιώνα. Τότε και τέκνα Θεού θα είμαστε και όπως στο Θαβώρ άλλοτε οι δίκαιοι εκλάμψουσιν ως φωστήρες. Τώρα όμως αρκούμαστε στη δύναμη δια του αγίου βαπτίσματος και τη θ.χάρη ατελείς στη  ηλικία σαν το βρέφος που δεν έχει ακόμα τη δύναμη πλήρη να αναλάβει και την πατρική κληρονομιά αν κι εφόσον δεν προηγηθεί θάνατος νοερός και αμαρτία αφού όπερ απέθανε τη αμαρτία απέθανε εφάπαξ ο δε ζει ζει διηνεκώς τω Θεώ και ούτω και ημείς οφείλομεν νεκροί είναι τη αμαρτία και ζην τω Θεώ. Τι τύπο και υπογραμμό μας άφησε ο Χριστός; Αναμάρτητος βέβαια ων. Όσο μπορούμε κι εμείς ας Τον μιμηθούμε!  

   Κι ερχόμαστε στο δια ταύτα: ποιος μπορεί Χριστέ μου επάξια να υμνήσει τη φιλανθρωπία Σου; Ό,  τι χρειάζεται σε μας είναι ό,  τι δεν έκανε Αυτός: μετάνοια που δεν τη χρειάστηκε ποτέ Του ως εκτός αμαρτίας κι αυτή μας πρόσφερε μεσίτρια κι όταν αμαρτήσουμε μετά τη χάρη νέα επιστροφή κοντά Του και στο θ.Του θέλημα βίος. Αμαρτάνουμε; Θανατηφόρα αμαρτάνουμε; Ας αποστραφούμε εκ ψυχής κι ας απομακρυνθούμε απ’  αυτήν επιστρέφοντας στο Θεό με έργα αληθινά και θάρρος και ελπίδα μεγάλη για αιώνια ζωή και σωτηρία. Όποιος γεννιέται δεν ξαναγεννιέται από το γονιό του αλλά όποιος γεννιέται από το Θεό κι ας περιπέσει σε μύριες αμαρτίες θανατηφόρες προστρέχοντας στο Θεό και Πατέρα του μετανοώντας θα δει Εκείνον που ανασταίνει νεκρούς να τον ζωοποιεί πάλι και πάλι και να πετυχαίνει έτσι θ. υιοθεσία κι όχι να εκβάλλεται έξω από το χορό των δικαίων. Αυτή την υιοθεσία ας πετύχουμε όλοι εις δόξαν Αυτού και του ανάρχου Αυτού Πατρός και του ζωοποιού Πνεύματος νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ (Ι. Ν. ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΣΤΡ. ΚΟΡΑΚΑ 2)

ΧΑΡΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΑΠ' ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα